Ajankohtaista

Luontoharrastuksiin liittyvä mainonta koetaan myönteisesti

17.10.2016

1,7 miljoonaa suomalaista liikkuu luonnossa

Noin 1,7 miljoonaa suomalaista on kiinnostunut luonnosta ja luonnossa liikkumisesta. Luonnossa liikkuminen onkin yksi parhaita rentoutumisen ja virkistymisen keinoja ja meitä ympäröivä luonto tarjoaa myös loputtomat harrastusmahdollisuudet. Lue Otavamedian Outdoor-lehtiperheen vastaavan päätoimittajan Petri Korhosen kirjoitus ”Outdoor-ilmiöstä tuli trendi myös Suomessa”.

Outdoor-lehtiperhe

Otavamedian outdoor-lehtiperheeseen kuuluvat Erä, Metsästys ja Kalastus, Kippari sekä Vene tarjoavat mielenkiintoista sisältöä aiheista kiinnostuneille, luonnossa liikkuville ja siellä erilaisten harrastusten parissa viihtyville. Otavamedian Outdoor-lehtien lukijamäärien nettosumma on 492.00 lukijaa, joista 381.000 eli 78 % on miehiä.

Mainosmittaritietopankissa 400 tutkittua mainosta Outdoor-lehdistä

Outdoor-lehdissä tutkittuja mainoksia on Otavamedian tietopankissa tällä hetkellä lähes 400 kappaletta. Kaikkien lehdissä tutkittujen mainosten huomioarvojen keskiarvo on 66%. Vene- ja perämoottorimainosten (99 kpl) huomioarvojen keskiarvo on 70%. Metsästys- ja kalastusvälineiden sekä metsästys- ja eräasujen ja jalkineiden huomioarvojen keskiarvo 72%.

Lukijoiden vahva kiinnostus lehtien sisältöihin ohjaa myös mainontaan suhtautumista. Lehdissä oleva mainonta herättää myönteisiä tuntemuksia (ka 56%), se koetaan tietoa antavaksi (ka 54%) sekä itselle tarkoitetuksi (ka 45%).

Alla muutamia Outdoor-lehdissämme erinomaisesti toimineista mainoksista.

 

outdoor mediat otavamedia vene

 

 

Huomioarvo   92 %

Tietoa antava  85 %

Herättää myönteisiä tuntemuksia   83 %

Minulle tarkoitettu   76 %

Tulee katsottua läpi yleisen mielenkiinnon vuoksi.”

”Mielenkiinto heräsi, kiinnostaa.”

 

 

outdoor mediat otavamedia metsästys ja kalastus

 

Huomioarvo   87 %

Tietoa antava  68 %

Minulle tarkoitettu   64 %

Herättää myönteisiä tuntemuksia   59 %

Mielenkiintoinen mainos, paljon tuotteita.”

Eräilyyn ja metsästykseen sopivia tuotteita.”

 

 

 

outdoor mediat otavamedia erä

Huomioarvo   89 %

Tietoa antava  79 %

Herättää myönteisiä tuntemuksia   67 %

Minulle tarkoitettu   62 %

Koska harrastan kalastusta, niin aina tulee tällaiset mainokset katsottua.”

Paljon minua kiinnostavia tuotteita.”

 

 

 

 

 

 outdoor mediat otavamedia kippari

Huomioarvo   88 %

Herättää myönteisiä tuntemuksia   69 %

Tietoa antava  67 %

Minulle tarkoitettu   36 %

Kaikki veneet kiinnostaa.”

”Tuon tyyppiset veneet kiinnostaa.”

Lähde: Yli 12-vuotiaat (est. 4 462 000), KMT S2015/K2016, Kantar TNS Oy

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Kari Anttila

Tutkimuspäällikkö

p. 040 5414 279

kari.anttila@otava.fi

Jaana Aaltonen

Tutkimussuunnittelija

p. 040 551 7411

jaana.aaltonen@otava.fi
Ylös