Ajankohtaista

Teknisiä muutoksia mainonnan esittämisessä

7.3.2017

Alkuvuonna Otavamedian mainonnan järjestelmiin on tehty lukuisia teknisiä parannuksia. Muutokset parantavat mainonnan kohdistusmahdollisuuksia.

Teemme jatkuvaa kehitystyötä mainoskampanjoiden toimivuuden ja asiakkaidemme menestyksen parantamiseksi. Alkuvuoden aikana olemme tehneet lukuisia erilaisia teknisiä parannuksia järjestelmiimme. Osa näistä muutoksista on saattanut hetkellisesti vaikuttaa mainosten esittämiseen ja toimivuuteen.

Parantaaksemme kuluttajaturvaa olemme siirtyneet käyttämään SSL-suojausta kaikilla Otavamedian sivustoilla vuoden alusta lähtien. Tämä aiheutti hetkellisesti haasteita http-aineistojen kanssa, sillä ne eivät toimineet toivotulla tavalla. Suosittelemme jatkossa käyttämään ainoastaan https-muodossa olevia aineistoja.

 

Uusi mainonnanhallintajärjestelmä mahdollistaa entistä paremman kohdentamisen

Mainonnan tehon parantamiseksi olemme vaihtaneet käyttämämme mainonnanhallintajärjestelmän, jonka kautta esitetään mainontaa yli 2 miljoonalle kävijälle kuukaudessa.

Muutoksen myötä saamme käyttöömme markkinoiden laadukkaimman mainonnanhallintajärjestelmän, joka mahdollistaa kiinnostusperusteisen kohdentamisen lisäksi myös uudenlaisia kohdennuksia ja tuotteistuksia.

Jatkossa voimme esimerkiksi kohdentaa kampanjoita osioittain vaikkapa vain etusivuille, sisältösivuille tai keskusteluihin. Kohdentaminen onnistuu entistä paremmin myös kohderyhmälähtöisesti: voimme tavoittaa esimerkiksi naiset yli 25-vuotiaat tai hyvätuloiset lapsiperheet. Kohdentamisen lisäksi pystymme jatkossa tarjoamaan myös aivan uudenlaisia vaikuttamiskeinoja display-mainontaan.

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Jukka Pulkkinen

Head of Digital Media Sales

p. 050 390 4851

jukka.pulkkinen@otava.fi
Ylös