Caset

Case AEG – Premium-luokan pesukoneet

Tavoite:

Kampanjan tavoitteena oli AEG:n tunnettuuden ja laadukkaan imagon vahvistaminen laatutietoisten, aikaansa seuraavien ja määrätietoisten kuluttajien kohderyhmässä. Ensisijaisena kohderyhmänä olivat yli 25-vuotiaat naiset.

Ratkaisu ja medianäkyvyys

Anna.fi-sivustolle rakennettiin informatiivinen ja aktivoiva artikkelikilpailu, joka johdatteli lukijat laatupesukoneiden eri ominaisuuksiin. Artikkelista oli suora ohjaus ostotapahtumaan sekä AEG:n että jälleenmyyjien sivuille. Myös Kaksplus.fi-sivustolta ohjattiin artikkelin pariin. Kilpailun tarkoituksena oli myös kerätä liidejä asiakkaalle.

 

  • Anna.fi:n ja kaksplus.fi:n etusivuilla tehtiin karusellinosto
  • Anna.fi:n, kaksplus.fi:n, kotiliesi.fi:n ja deko.fi:n sivuilla oli näyttävä 3D-paraatimainos, josta ohjattiin AEG:n sivuille sekä suoraan ostotapahtumaan kolmen eri jälleenmyyjän verkkokauppaan
  • Mobiilimainonnassa käytettiin swipe-mainosmuotoa
  • Näkyvyys Annan, Kaksplussan ja Odottajan uutiskirjeissä
  • Nostot Annan ja Kaksplussan Facebook-ryhmissä
  • Toimitukselliset nostot Anna-lehdessä

 

Tulokset:

Kuluttajat kiinnostuivat artikkeleista ja löysivät niiden pariin:

  • Lukukerrat 31 908 
  • Uniikit lukijat 16 887
  • Keskimääräinen sivulla vietetty aika 01:30
  • Arvontaan osallistuineita 16 563
  • Facebook-tavoittavuus 11 235 käyttäjää
  • Mainosten klikkiprosentti jopa 3,1%

 

Electrolux Oy:n markkinointijohtaja Arto Arhipoff kommentoi: ”Yhdistimme AEG-brändikampanjaan kolmen eri jälleenmyyjämme verkkokaupat  – premium-pesukoneemme mainoksesta pääsi yhdellä klikillä jälleenmyyjän verkkokauppaan tutustumaan tarkemmin ja ostamaan koneen. Otavamedian ideoima ja toteuttama kampanja keräsi yli 16 000 arvontaan osallistunutta. Kohderyhmän kiinnostuksesta kertoi myös se, että pyykinpesuvinkkejä ja arvonnan sisältävän artikkelin lukuaika oli peräti puolitoista minuuttia. AEG-pesukonekampanjamme Otavamedian kanssa oli erittäin onnistunut.”

 

 

 

Tutustu myös muihin kampanjoihimme!

 

Continentalin Bestseller-kampanja
Bestseller Continental
LEGO Technic Bestseller-kampanja
Bestseller LEGO
Knorrin Bestseller-kampanja
Bestseller Knorr

 

Lemon Juice & Glycerine Bestseller-kampanja
Bestseller LJG

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Elli Mäkilä

Liiketoimintapäällikkö

p. 045 326 3212

elli.makila@otava.fi
Ylös