Caset

Case Schwarzkopf: uutuustuotteen lanseeraus

23.3.2016

Tavoite:

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata Schwarzkopfin vaaleiden hiusten hoito- ja muotoilutuoteuutuudet markkinoille hyvin kilpaillussa segmentissä sekä sitouttaa kohderyhmä.

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Otavamedia rakensi Schwarzkopfille kilpailun ja artikkelin anna.fi-sivulle. Kohderyhmä tavoitettiin monikanavaisesti ja monikeinoisesti Otavamedian medioissa ja Schwarzkopf sai laajaa brändinäkyvyyttä Otavamedian medioissa:

• Advertoriaali ohjasi artikkeliin ja kilpailuun
• Otavamedia tuki artikkelin tavoittavuutta:

• Nostoja läpi anna.fi-sivuston
• Mukana anna.fi:n somessa
• Maininnat Anna-lehdessä
• Display-mainonta anna.fi ja anna.fi:n mobiilisivustoilla ohjasivat artikkeliin ja kilpailuun

Tulokset:

Kohderyhmä aktivoitui selvästi:

• Artikkelin katselut 18 097 kertaa
• Kilpailuun osallistui 7 140 henkilöä
• Sivustolla vietettiin keskimäärin 1 min. 13 sek.

Mediayhdistelmä tuotti erinomaiset tulokset:

• Erinomainen huomioarvo sekä printtiadvertoriaalin että displaymainonnan nähneissä: 71%
• Advertoriaalin tai dislplayn nähneet: huomioarvo 58%
• Mainonnan herättämät myönteiset tuntemukset ja ostohalukkuus hyvin korkea
• Kampanja onnistui niin hyvin, että se sai nopeasti jatkoa

 

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Elli Mäkilä

Liiketoimintapäällikkö

p. 045 326 3212

elli.makila@otava.fi
Ylös