Caset

Case LEGO Technic – natiivimainonnalla loistavat tulokset

23.2.2017

Tavoite:

Kampanjan tavoite oli vauhdittaa LEGO Technic -teeman joulumyyntiä.

Ratkaisu ja medianäkyvyys

Suomen suurimmalla automarkkinapaikalla Nettiauto.comissa julkaistiin marraskuussa 2016 artikkelisarja, joissa kerrottiin neljästä erilaisesta LEGO Technic –rakennussarjasta:

  • LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS
  • LEGO Technic Kuljetushelikopteri
  • LEGO Technic Volvo EW 160E
  • LEGO Technic Pyörökauhakaivinkone

Tämän lisäksi järjestettiin kilpailu, jossa piti valita, minkä tuotteen itselleen haluaa – ja joka oli mahdollista voittaa. Kilpailuun ja artikkeleihin ohjattiin mm. paraati- ja megalight-bannereilla. Bannerit kohdennettiin lapsiperheille Otavamedian Vainu -työkalun avulla.

Tulokset:

Yleisö löysi artikkelien pariin – lukukertoja kertyi yhteensä yli 37 000 – ja viihtyi niiden ääressä pitkään, keskimäärin jopa lähes kaksi ja puoli minuuttia:

  • LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS, lukukerrat 12 431 ja sivulla vietetty aika 00:02:24
  • LEGO Technic Kuljetushelikopteri, lukukerrat 6 644 ja sivulla vietetty aika: 00:01:53
  • LEGO Technic Volvo EW 160E, lukukerrat 8 932 ja sivulla vietetty aika 00:01:50
  • LEGO Technic Pyörökauhakaivinkone, lukukerrat 9 528 ja sivulla vietetty aika 00:02:04

Kilpailu keräsi yhteensä lähes 4500 osallistujaa.

 

LEGO Associate Marketing Manager (Marketing Nordic / Baltics), Karoliina Hägesten kommentoi: ”Kampanja tavoitti halutun kohderyhmän ja tarjosi vanhemmille lahjavinkkejä juuri oikeaan aikaan. Rennolla otteella kirjoitetut artikkelit syvensivät tarinaa ja innostivat isompiakin rakentamaan. Kampanja vauhditti selvästi LEGO Technic -teeman myyntiä.”

 

Tutustu myös muihin Bestseller -kampanjoihimme!

 

Continentalin Bestseller-kampanja
Bestseller Continental
Knorrin Bestseller-kampanja
Bestseller Knorr
Lemon Juice & Glycerine Bestseller-kampanja
Bestseller LJG

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Elli Mäkilä

Liiketoimintapäällikkö

p. 045 326 3212

elli.makila@otava.fi
Ylös