Caset

Case Lemon Juice & Glycerine – Katso videolta miten ihmiset äänestivät jaloillaan

1.11.2016

Case Lemon Juice & Glycerine: uutuustuotteen lanseeraus

Tavoite:
Lanseerata tuoteuutuus (jalkahoitotuote) ja vauhdittaa koko Lemon Juice & Glycerinen jalkahoitosarjan myyntiä. Tämä haluttiin tehdä tuomalla Lemon Juice & Glycerinen tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

 

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Lemon Juice & Glycerinen kampanja keväällä 2016 oli kaksivaiheinen, jossa teemana oli ”jalat kesäksi kuntoon”. Mediavalikkona oli Otavamedian display-, printti-, ja nativiimainonta, jota tuettiin sosiaalinen medialla. Ensimmäisessä vaiheessa rekrytoitiin testiryhmä testaamaan Lemon Juice & Glycerinen -jalkahoitotuotteita. Testiryhmäläiset ottivat kuvia kesäjaloistaan ja kuluttajat äänestivät hauskinta kuvaa. Toisessa vaiheessa arvottiin 150€ arvoinen lahjakortti kenkäliikkeeseen sekä tuotepalkintoja. Myös äänestyksellä valitulle voittajalle annettiin edellämainitut palkinnot.

Kampanjalle rakennettiin oma kampanjasivusto, lisäksi kampanja oli esillä monikanavaisesti Otavamedian verkossa:

• Nostoja anna.fi-sivustolla
• Nostoja anna.fi-uutiskirjeessä
• Nostoja anna.fi:n Facebook- ja Instagram-sivuilla
• Anna-lehdessä neljä nostoa
• Display-mainontaa anna.fi-sivustolla

 

Tulokset:

Kohderyhmä tavoitettiin ja aktivoitui:
• Kampanjasivun katselut 21 632 kertaa
• Testiryhmään haki 438 henkilöä, joista mukaan valittiin 50 henkilöä
• Kilpailuäänestykseen osallistui yhteensä 5 078 henkilöä
• Kampanjasivulla vietettiin keskimäärin 2 min. 08 sek.

 

Mediayhdistelmä tuotti erinomaiset tulokset:
• Erinomainen huomioarvo printtiadvertoriaalin nähneissä: 71%
• Verkkomainonnan nähneistä 94% oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
• Mainonta herätti paljon myönteisiä tuntemuksia, 94% verkkomainonnan nähneistä ja 92% printtimainonnan nähneistä halusivat tietää tuotteesta lisää

 

Asiakkaan kommentit: ”Online- ja aikakauslehtikampanja oli erittäin onnistunut! Uutuustuote Lemon Juice & Glycerine Jalkakuorinnan myynti lähti hyvin käyntiin ja muut jalkatuotteet meinasivat loppua kesken suuren kysynnän takia. Lemon Juice & Glycerine jalkavoiteiden myynti kasvoi huomattavasti verrattuna viime vuoteen. Lemon Juice & Glycerine -tuotesarja sai hyvää mainosta: raikas kampanja huomattiin hyvin ja se sai aikaiseksi hyvää myynnin kasvua. Yhteistyö Otavamedian kanssa toimi koko ajan erittäin hyvin. Kaiken kaikkiaan kampanja sujui yli odotusten.”

 

Tutustu myös Knorrin Bestseller-kampanjaan!


Bestseller Knorr

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Elli Mäkilä

Liiketoimintapäällikkö

p. 045 326 3212

elli.makila@otava.fi
Ylös