Caset

Case Urtekram – Kookostuotesarjan lanseeraus

17.5.2017

Tavoite:

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata Urtekramin uusi luonnonmukainen tuotesarja.

Ratkaisu:

Kampanjaa varten rekrytointiin testiryhmä testaamaan uutuustuotteita

  • Testiryhmän rekrytointisivu: kahden viikon ajan anna.fi:ssä
  • Testiryhmän tulokset –sivu: kolmen viikon ajan anna.fi:ssä

Rekrytointia ja tuloksia tuettiin seuraavasti:

  • Anna.fi, Kotiliesi.fi ja Kaksplus.fi yhteistyönostot
  • Advertoriaali Anna 18/16
  • Anna.fi uutiskirjeet
  • Nostot Annan facebook-sivuilla

Tulokset:

  • Sivuston uniikit kävijät 9 854
  • Sivulla vietetty aika rekrytointisivulla 4:22 min ja tulokset-sivulla 2:22 min (Google Analytics)
  • 2 569 kuluttajaa haki testiryhmään ja 2 339 kuluttajaa osallistui kilpailuun
  • Sivuston kävijöistä 96 % oli kiinnostunut ostamaan tuotteita ja 83 % vastasi mainonnan herättävän myönteisen mielikuvan mainostajasta (Mainosmittaritutkimus)
  • Vuoden 2016 Otavamedian paras natiivikampanja (paras myönteinen mielikuva ja ostokiinnostus)
  • Annan advertoriaalin huomioarvo 55 %, ja 85 % oli kiinnostunut ostamaan tuotteita (Anna-lehden Mainosmittaritutkimus)

 

 

Midsona Finland Oy:n brand manager Kirsi Kaikko kommentoi: ”Lanseeraus oli erittäin onnistunut. Kampanja herätti kuluttajissa ostoinnokkuutta ja saimme vastailla ”mistä löytyy”-kysymyksiin ennen kuin tuotteet ehtivät kauppojen hyllyille. Myynti on ollut erittäin positiivista. Kookos-sarja nousi viime vuoden aikana myydyimmäksi kosmetiikkasarjaksemme. Koemme myös, että toimme sarjalla täysin uutta näkyvyyttä luomukosmetiikan markkinaan.”

 

 

 

Tutustu myös muihin kampanjoihimme!

 

Continentalin Bestseller-kampanja
Bestseller Continental
LEGO Technic Bestseller-kampanja
Bestseller LEGO
Knorrin Bestseller-kampanja
Bestseller Knorr

 

Lemon Juice & Glycerine Bestseller-kampanja
Bestseller LJG

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Elli Mäkilä

Liiketoimintapäällikkö

p. 045 326 3212

elli.makila@otava.fi
Ylös