Aikakauslehtimainonnan tutkiminen

Lukijapaneelitutkimukset

Annan, Kotilieden, Dekon, Seuran, Tekniikan Maailman, Suomen Kuvalehden, Golflehden, Veneen, Kipparin, Erän ja Metsästys ja Kalastus -lehden osalta mainonnan tutkimukset toteutetaan lukijapaneeleissa. Tutkimus on mahdollista sijoittaa mihin tahansa lehden numeroon. Tutkimus on maksuton, kun asiakkaan vuosipanostus on vähintään 20 000 euroa. Tutkimuksen voi myös ostaa hintaan 1500 euroa. Tutkimukset toteuttaa InterQuest Oy.

Tutkimuskiintiö on rajallinen, joten tutkimuspaikka on aina varattava etukäteen. Tutkimukset toteuttaa InterQuest Oy.

Tutkimusnumerot

Kotilääkärin, Vivan ja TM Rakennusmaailman osalta mainonnan tutkimukset toteutetaan puhelinhaastatteluina lehtien tilaajien keskuudessa. Tarkat tutkimusnumeroaikataulut ovat brändien mediakorteissa.

Tutkimukseen otetaan mukaan kiintiöön mahtuvat vähintään kokosivun kokoiset mainokset varausjärjestyksessä. Tutkimukset toteuttaa IROResearch Oy.

Verkkomainonnan tutkiminen

Verkkokampanjat tutkitaan sivuston kävijöiden keskuudessa. Tutkimus on mahdollista toteuttaa perusdisplay- sekä mobiilikampanjoiden lisäksi mm. sisältöyhteistyötoteutuksissa.

Tutkimus on maksuton mikäli tutkittavan kampanjan nettopanostus on vähintään 6 000 euroa tai mainostajan vuosipanostus vähintään 20 000 euroa. Verkkomainonnan tutkimukset toteuttaa InterQuest Oy.

Mainonnan vaikuttavuus

Otavamedian Mainosmittaritietopankkiin on kertynyt lähes 1500 tutkitun aikakauslehtimainoksen ja 150 verkkomainoksen tiedot. Tietopankin avulla voidaan analysoida esimerkiksi miten eri toimialojen mainonta toimii tai miten eri mainoskoot ja tehokeinot vaikuttavat.

Aikakauslehtimainonnan vaikuttavuus (prosentteina)

Verkkomainonnan vaikuttavuus (prosentteina)

Katseenvangitsija

Katseenvangitsija on Otavamedian konsepti, jonka tarkoitus on huomioida hyvää aikakauslehti- ja digimainontaa.

Mainonnan toimivuutta mittaamme toimivuuspisteillä, joihin lasketaan mainoksen saama huomioarvo sekä huomanneiden osalta mainoksen herättämät myönteiset tuntemukset ja ostokiinnostus.

Vuoden 2016 eniten toimivuuspisteitä keränneet mainokset löydät täältä.

 

Mainosmittaritietopankki

Aikakauslehtimainonta herättää pääsääntöisesti myönteisiä tuntemuksia eikä ärsytä lukijaa. Otavamedian lehdissä tutkittujen kaikkien mainosten keskiarvoja löydät täältä.

Tehokeinot toimivat huomioarvon rakentajana hyvin. Tutustu liitteiden, tuotenäytteiden, reseptien ja kuponkien huomioarvoihin.

Mitä paremmin tuote tunnetaan, sen todennäköisemmin se huomataan, siitä pidetään ja se herättää ostokiinnostusta.

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Kari Anttila

Tutkimuspäällikkö

p. 040 5414 279

kari.anttila@otava.fi

Haluatko kuulla ensimmäisten joukossa tuoreet uutisemme?

Liity postituslistallemme

Ylös